<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe dla pracowników cieszą się coraz większą popularnością pośród większych i mniejszych firm. Kadra menadżerska dostrzega bowiem spore zalety, jakie odnieść można przy organizacji takiego wydarzenia. Właściwie przeprowadzona gra znacząco może polepszyć relacje między pracownikami, a oprócz tego poszerzyć kompetencje i umiejętności potrzebne na wielu stanowiskach.
<br>
Niedawno temu z ogromnym rozmachem zorganizowano przez znany farmaceutyczny koncern gra szkoleniowa, którą wielu ludzi uznało za największe wydarzenie tego typu. Brali w niej bowiem udział wszyscy bez wyjątku pracownicy, co dało w rezultacie blisko pięciuset uczestników. Dodatkowo całość była pod opieką 35 trenerów, jacy odpowiedzialni byli za zajęcia z poszczególnymi grupami.
<br>
Część z tej trenerskiej grupy stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, ale większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Zostali oni zaproszeni wcześniej do hotelu, w którym wszystko było organizowane, i tam odbyli krótkie szkolenie. Dzięki temu bez większego problemu dali sobie radę z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był Prezes firmy, który na co dzień jest doświadczonym alpinistą. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję i zainteresowania do tego, żeby na podstawie wyprawy w góry przekazać słuchaczom dużo interesującej wiedzy na temat zarządzania zespołem ludzi, rozwiązywania sporów i motywacji. Tym samym nawiązał on do zagadnień pracy w zespole, tak ważnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas opisywanej gry uczestników podzielono na 25 grup, jakie przez cały dzień realizowały wyznaczony plan. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli niestandardowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w których uczestniczący wykazać się musie dużą dawną zaufania i kreatywności.
<br>
Te eksperymenty były kończone daniem drużynie odpowiednich kart, z jakimi ta musiała się zapoznać. W czasie analizowania tych kart w praktyce uczestnicy oceniali swoje własne działania przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do pracy, którą codziennie wykonują.